Laatste dag ninh binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van M R - WaarBenJij.nu Laatste dag ninh binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van M R - WaarBenJij.nu

Laatste dag ninh binh

Door: M&C

Blijf op de hoogte en volg M

23 Juli 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Laatste dag Ninh Binh

Vannacht was het niet z'n pretje voor Cas, hij had gister een heerlijke pizza (dat dacht hij). Maar schijn bedriegt. Iets was er niet goed aan, maar wat.. Geen idee. Om het uur heeft hij denk ik op de pot gezeten. Ik heb ondertussen gewoon doorgeslapen (slechte vriendin).
Het kwam er op neer dat ik alleen ging ontbijten in onze giga hotel. Ik hou van ontbijt, dus ben even gaan kijken. Er was een soort gigantisch lopend ontbijt buffet. Heerlijk! Ik heb maar een schaaltje fruit voor manlief meegenomen. Zodat hij toch nog iets binnenkrijgt.
Hij at een paar stukjes watermeloen en ging weer slapen. Opeens uit het niets springt hij uit bed en ik zie hem echt rennen naar de badkamer. (Voor de mensen die niet van vieze verhalen houden, sla dan deze regels over)
Hij probeerde het binnen te houden, wat ik al super goed van hem vond. Dit was mij denk ik niet gelukt! Maargoed, het kwam dus als een waterval eruit. In etappes. In een keurige lijn richting de badkamer. Ik herinner je er even aan wij hebben een hele grote kamer, dus je moet wel even lopen. Gelukkig had hij niet onze tassen geraakt, maar wel de hele vloer, de deur, badkamervloer en ga zo maar verder. Komt hij uit de badkamer gelopen, ja dat lucht wel op zeg! Whaha. Ik heb dan niet een hele sterkte maag wat dat betreft als ik het moet opruimen, dus ik zat dit kokhalzend te doen (niet grappig). Maar er was zoveel, dat we toch maar even de receptie hebben gebeld, het verhaal uitgelegd, er kwamen schoonmakers aan. De receptie vroeg nog wel, dus jullie willen de scooter nu niet meer. Uh nee nu nog even niet.
De hulptroepen waren gearriveerd. Ik legde uit wat we allemaal vies was, zo beschaafd dat ze zijn trekken ze hun slippers uit en lopen de kamer in. (Ik dacht niet doen!) 3 meiden gingen de badkamer in en ik hoorde alleen maar kokhalzende geluiden. De vrouw die bij ons in de kamer stond, moest stiekem lachen. Zij hoefde alleen de vloer te dweilen. Ik had het met die meiden te doen hoor. Ondertussen alle ramen opengezet, een ventilator in de kamer neergezet. Buiten was het denk ik al 32 graden, dus het werd meteen klam. Wij waren allang blij dat het grootste oorlogsgebied in de badkamer plaats vond. En niet over het bed of iets. We hebben ze een goeie tip gegeven want ik vond het echt zielig voor ze..

Cas ging nog even slapen, ik ben richting het zwembad gegaan. (Die was eigenlijk dicht tussen 11-14 omdat dan de zon schijnt bij het zwembad en de Vietnamezen willen echt niet bruin worden!) maar ik heb daar wel een beetje
lak aan, ik wil juist wel een beetje bruin worden. Boekje erbij, beetje watertrappelen en ik ben een gelukkige vrouw.

Later in de middag ging het gelukkig iets beter met Cas. Dus we zijn op de scooter gestapt, richting Tam Coc en hebben daar de binnenwegen genomen. Wauw! We moesten uitwijken voor een kudde geiten, als je om je heen kijkt heb je een heleboel rijstvelden, water en bergen. Aan de andere kant joekels van waterlelies met mooie bloemen erin, opeens een mini huisje waar iemand woont. Dan glijd de scooter bijna onderuit omdat er zoveel modder ligt. Cas zijn slipper lag er middenin. Dus die moest ik er even uitvissen. (Het is me gelukt hoor :) ). We kwamen een ijsvogel tegen, een heel mooi blauw vogeltje met een enorme snavel. De koeien die we eerder tegenkwamen, kwamen nu op ons afgelopen. Ze zitten aan elkaar vast met een touw, dus als de ene koe de andere kant op wilt dan trekt hij die gewoon heel hard mee Haha. Leuke beesten!

We waren de offroad weer af, we zagen op de heenweg een schattig kerkje in de verte. Die zochten we even op, stonden we bij het kerkje komen er opeens 2 oude mannetjes op ons af. Ze gaan beiden naast Cas staan en beginnen in het Vietnamees tegen hem te praten. Wij hadden uiteraard geen idee waar ze het over hadden, maar volgens mij vonden ze ons erg interessant. Cas zei laten we maar gaan want dit word een heel raar gesprek. Dus hop de scooter op en richting het hotel.

We hebben (veilig) een hapje gegeten in het hotel (licht verteerbaar). Morgenvroeg gaan we met de trein richting Da Nang, daar komen we snachts aan. En dan gaan we naar Hoi an, heerlijk een paar dagen relaxen aan het strand en in het oude centrum slenteren. Tot in Hoi an! Toedels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 974
Totaal aantal bezoekers 5894

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Noord Vietnam

31 Juli 2015 - 28 Augustus 2015

Let's go to Hongkong,Java,Bali en Gili

Landen bezocht: