Van HongKong naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van M R - WaarBenJij.nu Van HongKong naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van M R - WaarBenJij.nu

Van HongKong naar Jakarta

Blijf op de hoogte en volg M

05 Augustus 2015 | Indonesië, Batavia

Dag 4 Hong Kong - Singapore - Jakarta
Vandaag op tijd opgestaan om onze reis te vervolgen naar Indonesië. Jakarta wel te verstaan. Nog even langs ons bakkertje en hup de metro weer in richting het vliegveld. We stonden lekker hutje mutje in de metro want het was spits uur. Eenmaal op het vliegveld snel ingecheckt. Helaas geen upgrade. Daar kregen we te horen dat we op Singapore weer onze koffers moesten ophalen en opnieuw moesten in checken. Weer geen upgrade. Zo konden we ook nog even een vlug bezoek je brengen aan Singapore. Toch leuk voor in het paspoort! Na daar nog wat rond geslenterd te hebben vervolgde we onze reis naar Jakarta! We kwamen aan in het donker. Na een hoop gedoe bij de douane mochten we onze koffers pakken. Bij de bagage band stonden allemaal mannetjes in roze pakjes die maar wat graag je koffer van de bagage band af wilde pakken. Dit doen ze natuurlijk niet gratis. Iedereen probeert hier wat geld te verdienen aan de toeristen. Ze doen bijna alles voor je.
Toen we buiten kwamen viel het mee met de warmte en luchtvochtigheid (dachten wij. Het was avond en de volgende dag toen we naar buiten liepen kwamen we bedrogen uit). Op zoek naar een taxi. De blue bird taxi (de betrouwbare). Onderweg kwamen we er al snel achter dat het niet zo was zoals in Hong Kong. In Hong Kong had je mooie wachtlijnen en was alles georganiseerd. Maar hier in Jakarta is dat ver te zoeken. Was een chaos zeg. Elk gaatje op ze weg wordt benut. Bussen, vrachtwagens, auto's, brommers het maakt niet uit ze glippen er allemaal tussen door. Wat een drukte. Gekkenhuis is beter om het te beschrijven. Onze taxi moest een aantal keer de weg vragen maar uiteindelijk kwamen we bij ons hotel. Erg groot en mooi van binnen. Net als op het vliegveld wilden ze ons maar wat graag helpen met de koffers. Bij het inchecken kregen we te horen dat ons type kamer volgeboekt was! Dus wij kregen een upgrade! Naar een extra grote kamer. Met een heerlijk groot bed en grotere badkamer. We deden de deur open van onze kamer en wat denk je? Er was niks aan gelogen. Lekker riant. Op de 29ste verdiepen van de 33 dus wij wilden het uitzicht wel eens even bekijken. We deden de gordijnen open en daar was het! JAKARTA! Het is immens groot. Overal waar je keek waren lampjes, gebouwen, auto's noem het maar op. We konden onze ogen niet geloven. We keken uit over heel Jakarta. Na een hapje op onze kamer gingen we maar slapen want de volgende de dag gingen we Jakarta trotseren en daar was wel wat goede nacht rust voor nodig.

Wordt vervolgd

(Foto's volgen, traag internet in Jakarta)

• 07 Augustus 2015 - 12:40

Mira:

Wat een belevenis toch allemaal leuk om jullie te volgen op reis wacht weer met spanning af veel plezier nog liefs mams xx

• 07 Augustus 2015 - 16:32

Jessica & Jordy:

Wat leuk! Klinkt allemaal goed. Lekker genieten daar!! Tot t volgende vericht. We wachten vol spanning af