De vlucht naar HongKong met hindernissen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van M R - WaarBenJij.nu De vlucht naar HongKong met hindernissen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van M R - WaarBenJij.nu

De vlucht naar HongKong met hindernissen

Blijf op de hoogte en volg M

01 Augustus 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Op naar de andere kant van de wereld..
Na een nachtvlucht van 6,5 uur vanuit Düsseldorf komen we aan in Abu Dhabi, een wereld van verschil nu al... Mannen in lange witte gewaden, vrouwen lopen ernaast in een zwarte burka waar je net niet doorheen kunt kijken. Hun handen mooi versierd met henna.
De mannen zoeken een rustig plekje, zodat hun vrouw op een normale manier kan eten.
Ons ontbijt om half 7 is een BigMac menu. (Je zult nu denken ah dat is lekker, maar in het vliegtuig hadden we al een warme maaltijd achter onze kiezen). Wij konden er wel even tegenaan.

Ons vliegtuig naar Bangkok vertrok rond half 11, al een kwartier vertraging.. Onderweg een aantal keer stevige turbulentie gehad, ook hier kregen we een warme maaltijd en ontbijt.. Want we slaan immers 8uur over, ik denk dat ik uit elkaar knap als ik nog iets moet eten.. Cas leeft nog in de Nederlandse tijd (ik denk vertrouwdheid), ik zet hem in iedere tijdzone netjes goed. De tijd vliegt, letterlijk! Inmiddels is het 19:30 we zouden om 19:50 landen. Zodat we precies uur hadden om nog onze boardingpas te regelen en opzoek te gaan naar het juiste vliegtuig, die ons naar HongKong brengt. De tijd tikt langzaam verder, we landen met wat turbulentie om 20:10 op Bangkok. Wij zitten met samengeknepen billetjes netjes te wachten tot dat vliegtuig eindelijk klaar is met taxiën. Dit duurt ook weer 15 min, uiteindelijk zijn we om half 9 uit het vliegtuig!

Nu zetten we een sprintje in, duwen een aantal mensen aan de kant (vooral Italianen die er allemaal hetzelfde eruit zien). We zien een bordje met flighttransfer, oké die kant op dus. En toen zag ik in mijn ooghoek een Thai staan met een bordje waar onze vlucht naar HongKong opstond. Ik dacht JA! Misschien redden we het dan toch nog..
Deze aardige jongeman gaf aan dat we heel hard moesten rennen want wij waren de laatste 2 passagiers. We follow you, run!
Nou ik wist niet dat ik na 4uur slaap en 13uur hebben gevlogen überhaupt nog kon rennen!
We hebben echt letterlijk Bangkok in een vogelvlucht gezien. Toen door de douane, ik dacht kut nee.. Nu moet zeker weer alles eruit! Tas neergesmeten in een bakje en hopen dat alles goed was, dat was het behalve het water moesten we achterlaten.. En dat kon ik nou juist wel even gebruiken.
We zagen de gate! iedereen die eruit zag als een Chinees keek ons aan.
Eenmaal aangekomen bij de stewardess, werden snel onze paspoorten gecontroleerd, wij hadden nog steeds geen boardingpass. Toen kwamen de verlossende woorden, willen jullie hier even tekenen dat je akkoord gaat dat je geen maaltijd aan boord krijgt en dat er een grote kans bestaat dat jullie koffers niet in het vliegtuig zitten. Ja dat moet maar dan! Als we maar mee konden en hoe!
We kregen onze instapkaart, waar een kruisje bij business class aangevinkt was! Ja jullie hebben een up upgrade gekregen, we hebben jullie omgezet naar business class.. Netjes aangesloten in de rij en toen werden we begeleid naar onze stoelen.. Voor degene die niet weten hoe dit voelt. Dit is hemels! Wij zaten in het midden, naast elkaar. Met een eigen stoel die je kon transformeren naar een bed met massage. Wij zaten daar met een dikke glimlach. Toen kwam de stewardess met een menukaart of we even wilden kijken wat we wilden eten. We konden kiezen uit 3 hoofdmenu's, wat allemaal om te spullen was! En als we iets anders nodig hadden, wat dan ook. Moesten we dit even doorgeven, hilarisch.
Wij dachten alleen maar kut dat dit de kortste vlucht is, worden wij hier even in de watten gelegd! Een eigen dekbed en een echt kussen, een extra groot tv scherm, warme doekjes in overvloed en eigen personeel! Wat wij het aller grappigst vonden is dat in het hele vliegtuig nu ook Engels moest worden omgeroepen omdat wij de enige waren die geen Chinees konden verstaan..
De landing werd na 3uur ingezet, het was inmiddels 00:40. Wat een inmens vliegveld is Hongkong zeg.. Dik een uur in de rij gestaan voor de immigratie daarna naar de bagageband.. Hopend op een wonder dat toch onze tassen mee waren gekomen.. Maar je raad het al, de band was zo goed als leeg. Op naar de juiste balie, daar zat een jongen te slapen. Ach het is inmiddels nacht, na wat gegevens te hebben opgeschreven kregen we te horen dat waarschijnlijk morgen onze bagage land vanuit Bangkok. Oké thanks!

Daar gingen we op naar HongKong Kowloon.. We wilden proberen om midden in de nacht een bus te pakken, dit kon. Maar we bedachten ook op tijd dat dit waarschijnlijk niet heel slim was, staan we daar om 3uur snachts midden in hartje HongKong, dus toch maar omgedraaid naar de taxiplaats.. Daar kregen we volgens ons de meest traagste taxi ooit, hij was een gevaar op de weg, opeens ging er 50 dollar bovenop de prijs en begon hij vies te boeren! Wtf.. We hadden het niet meer.. Maar gelukkig na 30 min met deze gekke Chinees in een auto te hebben gezeten, kwam er een einde aan. (Weer een ervaring rijker) We waren bij ons hotel, snel ingecheckt en toen naar de kamer. Ik weet niet hoe we deze het beste kunnen omschrijven, maar hij is groot voor de begrippen van hier. Ik denk dat mijn slaapkamer van thuis nog groter is! Maar, hij is netjes, staat een goed bed en we hebben een heerlijke douche. Wat heb je nog meer nodig als je in z'n wereldstad bent?

• 03 Augustus 2015 - 12:03

Marye:

Zo een hele reis opzich al daarna toe... Maar jullie zijn er. En tja ze boeren en slurpen en smaken. De smerige restaurantjes hebben het lekkerste eten. Het leeft wel vaak nog voor je besteld. ;-) Hopelijk komen de koffers snel jullie kant op. Geniet ervan jullie tweeën... En wees voorzichtig.

• 03 Augustus 2015 - 12:24

Jessica En Jordy:

Nou dat is een spannende reis geweest! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Hopen dat de koffers nu ook nog arriveren! Veel plezier doe voorzichtig en tot het volgende verslag! Xx

• 03 Augustus 2015 - 12:27

Mira:

Zo dat was me een reis wel heb je dat ook mee gemaakt alleen jammer van jullie koffers hopen dat het nu is goed gekomen een in mense stad HongKong
    Misschien straks als jullie verder reizen dat alles soepeltjes verloopt ik volg jullie op de voet veel plezier xx

• 03 Augustus 2015 - 12:28

Annette:

Wat een leuk verslag, heeeerlijk!
    Kijk nu al uit naar de volgende, enne geniet ondertussen hè!!!!

• 03 Augustus 2015 - 12:47

Kim:

Super leuk om te lezen! Laat het een vakantie worden om nooit te vergeten veel liefs van ons xxxx

• 03 Augustus 2015 - 17:54

Gerrie Bosman:

Enjoy jullie trip, we zullen het gaan volgen

• 03 Augustus 2015 - 19:16

Maureen Beverloo :