Door het prachtige Ninh Binh en omgeving - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van M R - WaarBenJij.nu Door het prachtige Ninh Binh en omgeving - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van M R - WaarBenJij.nu

Door het prachtige Ninh Binh en omgeving

Door: M&C

Blijf op de hoogte en volg M

22 Juli 2017 | Vietnam, Ninh Bình

(Dag 7-)
Ik had gister toch gezegd eerst even lekker uitslapen, gaat om kwart voor 9 de telefoon. Of we lekker hadden geslapen en of we nog beneden kwamen om te ontbijten! Nee mevrouw, wij willen eventjes slapen. Volgens mij vond ze het erg vreemd dat we niet wilden ontbijten. Bij de receptie een scooter gehuurd, een mooie rode. Treinkaartjes gekocht voor maandagochtend naar hoi an. Lekker 13 uur in de trein zitten, maar dat hebben we ervoor over om naar het strand te gaan!
Na dit alles geregeld te hebben stapten we op de scooter. Wij hadden een mooie locatie gezien om naar toe te gaan dus de navigatie aan en gaan. Het rijden hier is goed te doen, veel beter dan in Hanoi. Na ongeveer een half uurtje kwamen we aan bij een tempel. Deze lag heel mooi tussen honderden waterlelies. Wij over een klein bruggetje naar de binnen en daar stond een kleine tempel. Als je de echte tempel wilde zien dan moesten we 600 treden stijl omhoog in de snik hitte. Dit vonden we niet de moeite waard dus we gingen al snel weer verder op de scooter. Mariska stelde voor om een zijweg in te slaan (op goed geluk). Dit pakte goed uit. Wij kwamen langs mooie watertjes en reden op een weggetje om ringt door mooie rotsen. Hier stapte we op een bootje. (Eerst nog maar even snel een Vietnamees punthoedje gekocht, tegen de zon) Deze regio staat bekent om zijn boot tochtjes maar wij vonden er 1 die totaal niet toeristisch was. Wij stapten in en Mariska ging keurig op het bankje zitten. Dit mocht niet ze moest op de vloer zitten. Heel gek dachten wij maar ik volgde ook maar. We hadden een vrouw die aan het roeien was voor ons. Letterlijk met handen en voeten. Wij gingen varen. Al snel kwamen we er achter waarom we op de grond moesten plaats nemen. We gingen door grotten heen. Hele lage grotten. Er zat tussen de boot en de boven kant van de rots soms maar 30 cm. Dus vandaar dat we moesten schuilen. Dit was ook het moment dat de vrouw met haar voeten ging roeien. Ze kon dan helemaal plat liggen en dan toch roeien. Erg grappig om te zien maar uiterst effectief. We vaarde door een mooie omgeving erg rustig en geen toerist of local te bekennen. Naast dat deze regio bekend staat om zijn mooie boot tochtjes is het ook een backpackers walhalla. Erg veel toeristen dus.
Na een uurtje te hebben rond gedobberd kwamen we weer aan land en stapte we weer op de scooter. We besloten rustig terug te rijden naar het hotel om eventjes aan onze fijne zwembad te gaan liggen. Onderweg nog wat gedronken en toen naar het hotel. Na even lekker gerelaxt te hebben, hebben wij ons even opgefrist en zijn we weer op de scooter gestapt om wat te eten. Tripadviser aan en onderweg. Ik heb lekker een pizza'tje gegeten en mariska wat Vietnamees. Was lekker maar we moesten al snel weer terug naar het hotel want de scooter moest rond 8 worden ingeleverd. De stad ninh binh is redelijk goed te doen wat we in eerste instantie niet dachten toen we aankwamen. Je hebt hier grote straten met veel winkels en restaurantjes. We kunnen ons hier best 3 dagen vermaken. Nu drinken we even wat en gaan we even nog relaxen, want morgen willen we wel weer wat leuks zien. Dus vroeg uit de veren. Tot snel!