Van Jakarta naar pangandaran - Reisverslag uit Ciamis, Indonesië van M R - WaarBenJij.nu Van Jakarta naar pangandaran - Reisverslag uit Ciamis, Indonesië van M R - WaarBenJij.nu

Van Jakarta naar pangandaran

Blijf op de hoogte en volg M

07 Augustus 2015 | Indonesië, Ciamis

Dag 6 Jakarta - Pangandaran.
Vroeg uit de veren. Vandaag gingen we van Jakarta naar Pangandaran. Het was een lange rit. We hebben er ongeveer 8 uur over gedaan. S ochtends om 6 uur vertrokken en we kwam rond 14.00 uur aan. We moesten vroeg weg want anders kwamen we in de chaos van Jakarta terecht en dat wilden we voorkomen. Na de koffers in de auto te hebben geladen verlaten we het luxe en mooie hotel. We zaten al snel op de snelweg en het was gelukkig nog rustig. Dat was 2 uur later wel anders. We stonden in de file dus besloot iedereen om en nog maar een rijbaan bij te maken. De vluchtstrook. Het schoot alsnog niet op. Na z'n anderhalf uur kwam de snelheid er weer in. De snelweg liep tot aan Bandung. Vanaf daar werd het een 1 baansweg naar Pangandaran. Nou ja 1 baans weg. Die ene baan was ver te zoeken! We schoten iedereen links en recht voorbij en viseversa. Nadat we in Bandung een kleine pitstop hadden gehad gingen we door de Bergen naar Pangandaran. We zagen erg mooie dingen maar ook hele aparte. Van mooie natuur en mooie sawa's tot aan auto's volgeladen met geiten. Helaas stonden we al snel weer stil. Ze waren met de weg bezig. Midden op de dag waren ze aan het asfalteren. Even 10 minuten laten afkoelen het wegdek en de weg was weer open. We keken onze ogen uit! De laatste paar uur was het echt door de jungle. Erg bijzonder om te zien. Eenmaal in Pangandaran kwamen we aan bij ons guest house 'Bamboo House'. Simpele maar goede kamers. Aardige mensen en veel andere toeristen. Even snel douche en dan maar eens het strand op. We kwamen bij Bamboo Beache. Aan het Bamboo is niks gelogen! Alles is van bamboo. We keken onze ogen uit over de mooie zee, witte stranden en lekkere drankjes. We kwamen eindelijk even een keer tot een punt waar we niks moesten of hoefden. Even een vakantie momentje. We zagen de zon ondergaan in de zee (zie foto's). Toen terug gegaan om ons klaar te maken voor de avond. Lekker en goed gegeten. Sate en calamarie. Daarna werden alle ligbedden in een rondje gezet en werd er een groot kampvuur aangestoken. We lagen heerlijk, niet in de rook maar je voelde de warmte van het vuur en je hoorde het geluid van de zee op de achtergrond. Een heerlijk vakantie gevoel. We dronken nog een paar drankjes en toen gingen we terug naar het guest house. Dat reizen vreet energie. Morgen beetje bij slapen en dan zien we wel wat we gaan doen