Pangandaran de jungle - Reisverslag uit Ciamis, Indonesië van M R - WaarBenJij.nu Pangandaran de jungle - Reisverslag uit Ciamis, Indonesië van M R - WaarBenJij.nu

Pangandaran de jungle

Blijf op de hoogte en volg M

08 Augustus 2015 | Indonesië, Ciamis

Pangandaran
Dag 2

Heerlijk geslapen in ons guesthouse (Bamboo house) daarna ontbeten met een gebakken ei en pannenkoek. Tas gepakt om op zoek te gaan naar de jungle van pangandaran. We merkten dat de indo's ook hier weekend hadden, want het was een stuk drukker met mensen die hier lekker komen uitwaaien. Na 10 minuten waren we bij de ingang, we werden door Iwan meegenomen hij bleek hier gids te zijn en kon een aantal woorden Nederlands. We waren er net toen we een aantal apen tegenkwamen. We moesten alles in onze rugzak stoppen, anders werd het door hun afgepakt (haha).
We kwamen bomen tegen die gewurgd werden door wortels van een andere boom, super mooi om te zien. We gingen bunkers in van de Japanners, de gevangenis en de executiekamer zagen we. Hier waren enorme spinnen met haast slagtanden. We moesten hier telkens bukken, ik voelde telkens mijn knot langs de muren heen gaan als een soort ragebol. Hopen op geen spinnenwebben erin!

We zagen in de boom een vliegende eekhoorn, onze gids probeerde hem nog te laten vliegen. Maar het beest was niet echt onder de indruk. Er liepen herten en we zagen een schorpioen. Die iwan even pakte en op zijn hand zette. (Iiiiii) We gingen een grote grot in hier leefde de stekelvarken, we zagen er 2. Tientallen vleermuizen hingen boven ons.
We liepen iets verder en nu had de grot een helen mooie opening. Aan de andere kant lag een prachtig wit afgelegen strandje met bootjes. Een mooi foto momentje dus..
Iwan vertelde dat er hier op pangandaran de tsunami veel heeft verwoest. Er lag allemaal dood koraal op het strand. We gingen verder over gladde stijle paden en bosjes, we klommen helemaal omhoog. Zagen enorme vlinders voorbij komen en hoorde gezang van de vogels boven ons. Ondertussen stootte ik mijn teen aan een scherpe steen, het bloedde enorm en ik had uiteraard geen pleister bij me. Stom ook want had me gympen gewoon in de tas zitten.. Ik moest snel zitten, Iwan duwde het losliggend vel naar achteren en maakte de wond schoon. Hij rende terug naar de ingang om voor mij pleisters te halen. In deze hitte geen pretje.. Na het verbinden, snel mijn schoenen aangedaan want er kwam al een hele familie bij staan die ons erg interessant vond. Ondertussen vertelde onze gids aan deze locals dat mijn moeder ook van Indonesië komt, ik zag ze kijken en denken.. Blond en niet heel bruin.. Haha
Onder ons liep een rivier en er schoot iets verder een leguaan door de bosjes. De bomen en de lilianen waren zo groot dat je helemaal beschut zat. Zo mooi om te zien. We kwamen op nog een aantal wauw plekken, hij bracht ons naar het witte strand waar we konden snorkelen, hiernaar toe kwamen we 25 apen tegen die chips of nootjes hadden afgepakt van de mensen.. Die zaten allemaal lekker te smikkelen.
We kwamen op het strand en we namen afscheid van Iwan. Hier even lekker gelegen en mooie kiekjes onder water geschoten van gekleurde vissen. We moesten wel oppassen dat we niet door een longtailboot werden overvaren.
Wij besloten ook maar om met een bootje terug te gaan in plaats van lopend. Even een lekker ritje over het water. De boot stopte even midden op zee, daar viste hij een voetbal uit het water. Je had moeten zien hoe blij hij hiermee was. Hij zette ons af op het strand en we liepen naar ons strand tentje. Wij waren bijna de enige blanken tussen alle locals, dus we zagen ze al stiekem foto's maken van ons. Iedereen gaat hier met al hun kleren aan het water in..
Een meisje vroeg aan mij of ze een foto mocht maken samen met mij. Ja hoor, al snel kwamen al haar broers er ook bij staan. Ze voelde even aan mijn arm toen we wegliepen. Ik denk om te kijken of wij anders aanvoelen?
Nu even lekker saté ajam met sambalsaus eten. Het is tenslotte al 3 uur.
Nog even wat zon meepakken, daarna even gechilt bij ons huisje. Savonds hapje gegeten op het strand en lekker het bedje in, we zijn kapot.. Tot morgen! (Ohja we hebben besloten om hier nog maar een extra dagje te blijven, misschien toch nog een lesje surfen proberen.)

  • 09 Augustus 2015 - 06:21

    Mira :

    Kan me voorstellen dat het voor de bevolking ongeloofwaardig is dat je een Indische moeder heb haha. Maar toch leuk dat dat jullie als enige blanda er tussen lopen wat voor hun een laten we zeggen een atraxie is .geweldig toch om dit mee te maken .geniet er van liefs mams xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5877

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Noord Vietnam

31 Juli 2015 - 28 Augustus 2015

Let's go to Hongkong,Java,Bali en Gili

Landen bezocht: