HongKong dag 3 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van M R - WaarBenJij.nu HongKong dag 3 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van M R - WaarBenJij.nu

HongKong dag 3

Blijf op de hoogte en volg M

04 Augustus 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Dag 3 hongkong:
We zijn gisteren bij tijds naar bed gegaan omdat we hadden besloten dat we de volgende dag met de 'cable car' naar de grote boeddha wilden gaan. Vroeg uit de veren dus. De een had er wat meer moeite mee dan de ander. Eenmaal buiten het hotel gingen we even het hoekje om naar onze bakker. Wij waren niet te porren voor noedels in de vroege ochtend dus wij deden het maar met broodjes en cake. Daarna hups de metro in. We wilden er vroeg zijn omdat het best toeristisch is en de rij dan erg lang zou zijn. Helaas we moesten als nog een dikke 3 kwartier wachten. We moesten de gondel delen met 4 Thaise vrouwen die het wel spannend vonden. De gondel ging over een groot stuk zee en daarna stijl de berg op. We hadden erg mooi uitzicht. Eenmaal boven zagen we de boeddha staan. Groot was die zeker. Het was leuk om gezien te hebben maar voor de rest is het een grote toeristen trekpleister. Er is een dorpje omheen gebouwd met allemaal souvenirs shops. De gondel was wel erg mooi. Dat uitzicht had zo op een ansichtkaart kunnen staan. Na een uurtje of 2 hadden we het wel gezien en zijn wij weer afgedaald met de gondel.

Even een pitstop gedaan in het hotel en daarna door gegaan naar de vismarkt. Ik keek mijn ogen uit! De meest gekke vissen (en nee niet om op te eten maar voor in het aquarium). Goudvissen in alle kleuren die je maar kan bedenken. Ze zwemmen in aquaria maar hangen ook met zakjes aan rekjes. Maar buiten dat ook honden, katten in glazen boxen in etalages. Vinden wij zielig maar het is daar de normaalste zaak van de wereld.

Na dat marktje gezien te hebben gingen we even snel wat eten in een winkelcentrum. En jeetje mina wat was dat groot zeg. Roltrappen die bijna tot de maan gingen zo lang. De vlugge hap hadden we binnen en toen de straat weer op gegaan om op zoek te gaan naar de marktjes om nog wat leuke dingetjes te kopen en nog even een biertje te drinken op straat! Daarna weer terug gegaan naar het hotel omdat we de volgende dag weer vroeg op moeten. Dan vliegen we via Singapore naar Jakarta en daar begint dan ons Indonesische avontuur.

Wordt vervolgt