Hongkong dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van M R - WaarBenJij.nu Hongkong dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van M R - WaarBenJij.nu

Hongkong dag 1

Blijf op de hoogte en volg M

02 Augustus 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hongkong dag 1:
Vandaag hadden we na een lange vlucht een uitslaap dagje. Onze koffers waren niet aangekomen gisteren dus we moesten het doen met onze "warme" kleren uit onze handbagage. Mijn sokken waren niet om over naar huis te schrijven maar gelukkig had ik andere ingepakt. We kregen s'ochtends een telefoontje van het vliegveld dat onze koffers waren aangekomen! GELUKKIG! We hadden afgesproken dat ze naar het hotel gebracht zouden worden maar we moesten ze ophalen. Dus toen we om 14.00 uur lokale tijd opstonden hadden we een ritje naar het vliegveld voor de boeg. We besloten met de metro te gaan. Dat was een hele openbaring voor ons. We hadden de ervaring van de metro van Londen en die kwam goed van pas. Het was een erg toegankelijke metro. Volg de kleur en je weet waar je uit komt. Eenmaal op het vliegveld moesten we weer door de douane. Na dat te hebben gehad zagen we daar onze schat! De koffers. Deze opgehaald en met de metro terug gegaan naar onze mooie, kleine maar erg vriendelijke hotel. Aardig en gastvrij personeel! Na een roerig schoonheids slaapje gingen de stad in! Het is groot, erg groot, immens groot maar je weet niet wat ziet! Erg leuke ervaring! We besloten naar de haven te gaan (aanrader). We gingen lopend, het was een eindje maar het was zeker de moeite waard! We kwamen over leuke marktjes, drukke straten, luxe winkels en grote straten maar uiteindelijke kwamen we bij de zee en daar zagen we een van de indrukwekkendste dingen die ik ooit heb gezien tot nu toe! De skyline van Hongkong ( en geloof mij, dat is groot. Heel groot). Naar een paar foto's en natuurlijk selfies gingen we opzoek naar de marktjes (genaamd mid night market). We keken onze ogen uit! Vissen in bakken, mensen die hun afval van de tafel gooien en vooral de rare tekens op onze menu kaart. We bestelde wat we op de foto zagen in de hoop dat het wel goed zou komen. We konden uit de meest rare dingen kiezen maar toch moot voor de veilig rund en varken gekozen. Eenmaal op tafel kwam net volgende obstakel, STOKJES! Hoe moet je in godsnaam met stokjes eten? Zo eigenwijs als ik ben heb ik het toch geprobeerd en uiteindelijk heb ik er iets van kunnen maken maar het zag er niet veel belovend uit! Mijn weder helft had het al snel opgegeven! Ik zat te genieten van mijn biertjes en de maaltijd, geef mij elke dag maar deze Chinees. Na het eten liepen we nog even over de markt en daar hebben we het een en ander gekocht. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan om ons op te maken voor dag 2. Wordt vervolgt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5872

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Noord Vietnam

31 Juli 2015 - 28 Augustus 2015

Let's go to Hongkong,Java,Bali en Gili

Landen bezocht: